Dzień otwarty – wydarzenie przy sprzedaży nieruchomości

administrator 8 June 2022

Dzień otwarty przy sprzedaży nieruchomości to rozwiązanie, które kojarzymy głównie z amerykańskich filmów. Jak się jednak okazuje, trik zza oceanu ma również zastosowanie na naszym rodzimym podwórku. Na czym polega dzień otwarty i jak się do niego przygotować, sprzedając nieruchomość?

Open House

Co to jest dzień otwarty?

Dzień otwarty to prezentacja mieszkania lub domu bez obecności właścicieli. Wydarzenie zazwyczaj odbywa się w jeden konkretny dzień lub w tygodniowych odstępach. Idea dnia otwartego polega na zgrupowaniu w tym samym przedziale czasowym jak największej ilości potencjalnie zainteresowanych nabywców. Organizacja dnia wymaga wcześniejszego przygotowania lokalu oraz dotarcia z ofertą do właściwego grona osób, co może być nieco kłopotliwe. Jak pokazują statystyki, taki zabieg pozwala jednak dużo szybciej sprzedać nieruchomość oraz uzyskać znacznie lepszą cenę. Jak przygotować dzień otwarty i jakie są zalety takiego wydarzenia?

Wybór daty

Dzień nie powinien być przypadkowy. Przyjętą praktyką jest sobota lub niedziela ze względu na to, że potencjalni nabywcy mają wówczas najwięcej czasu. Akcję promocyjną najlepiej zrobić w miesiącach późnowiosennych lub letnich. Słońce jest wtedy najwyżej, co korzystnie wpływa na światło w mieszkaniu, a przydomowy ogród prezentuje się wówczas najpiękniej. Dzień Otwarty można jednak zorganizować w każdym innym miesiącu. Jesień i zima także posiadają piękną oprawę, którą możesz wykorzystać przy prezentacji mieszkania.

Przygotowanie strategii

Aby dzień otwarty miał sens, informacja powinna dotrzeć do możliwie jak największej grupy potencjalnie zainteresowanych odbiorców. W tym przypadku nieoceniona jest współpraca z biurem nieruchomości, które posiada szeroką bazę klientów. W dalszej kolejności trzeba umieścić informację o dniu otwartym we wszystkich publikowanych ofertach oraz udostępnić wydarzenie za pomocą social mediów. Popularną praktyką jest także rozwieszanie plakatów i banerów na osiedlach lub rozkładanie ulotek w miejscach, w którym mogą być potencjalni nabywcy. Pamiętaj także, aby dać potencjalnym nabywcom trochę czasu. Ogłoszenie najlepiej opublikować 2 tygodnie przed planowaną datą.

Zadbaj o porządki

Przed zaproszeniem osób zainteresowanych zakupem do Twojego domu, zadbaj, aby prezentował się on atrakcyjnie. Niezbędnym minimum są porządki. Rzeczy osobiste powinny zostać schowane, okna umyte a podłoga dokładnie odkurzona. Nie zapomnij również o przestrzeni dookoła domu, jak klatka schodowa czy ogród. Pamiętaj, że otoczenie również wpływa na odbiór samej nieruchomości. Dobrym pomysłem jest skorzystanie z usługi Home Stagingu. Przemyślana inscenizacja nie tylko podniesie wizualną atrakcyjność lokalu, ale także pomoże potencjalnym nabywcom wyobrazić sobie swoje przyszłe życie w przyjaznej i zdepersonalizowanej przestrzeni.

Przygotuj się na wizytę

Miłym akcentem będzie drobny poczęstunek. Mogą być to owoce lub domowe ciasto. Zadbaj także o napoje, takie jak woda lub kawa. Warto także przygotować się na przyjście rodzin z dziećmi. Może to być zaaranżowane miejsce w ogrodzie lub kącik w zabawkami, w którym dzieci spędzą czas, podczas gdy ich rodzice zyskają przestrzeń na spokojne obejrzenie nieruchomości.

Jak przebiega dzień otwarty?

Dzień otwarty powinien mieścić się w określonej ramie czasowej. Bezpiecznym wyborem będą godziny od 10:00 do 17:00. Samo wydarzenie może trwać natomiast  2 lub 4 godziny, to Ty decydujesz, ile czasu chcesz poświęcić. Takie zawężenie czasowe ma swoje uzasadnienie. Ideą dnia otwartego jest zgromadzenie, jak największej ilości osób w tym samym czasie. Dlaczego? Każda z nich będzie oglądać nieruchomość, na pewno pojawią się też pytania i dyskusje, a także wstępne negocjacje. Im większe zainteresowanie tym większa szansa na korzystną sprzedaż. Pamiętaj także, aby spisać dane osób odwiedzających Twoją nieruchomość.

Zalety dnia otwartego

Organizacja dnia otwartego ma wiele zalet. Wśród najważniejszych z nich znajdują się:

  • oszczędność czasu – prezentacja odbywa się tylko raz w tygodniu, dzięki czemu nie tracisz czasu na pojedyncze wizyty. Masz również czas, żeby się do niej przygotować.
  • skrócenie czasu sprzedaży – potencjalni nabywcy mijają się w drzwiach, co podsyca zainteresowanie nieruchomością. Prosty zabieg psychologiczny jest bardzo skuteczny i znacznie przyśpiesza decyzję zakupową.
  • możliwość uzyskania wyższej ceny – prowadzone przy wszystkich negocjacje i podsycanie dyskusji sprawia, że zainteresowani będą w stanie więcej zapłacić w obawie, aby nikt nie sprzątnął im atrakcyjnej oferty sprzed „nosa”.
  • weryfikacja zainteresowania – taka akcja promocyjna pozwoli Ci także dotrzeć do osób, które są faktycznie zainteresowane zakupem mieszkania i są w stanie poświęcić swój wolny czas na oglądanie oferty.
  • przewaga nad innymi ofertami – starannie przygotowane mieszkanie, homestaging oraz towarzyszący wydarzeniu marketing, wyróżnią Twoją ofertę na tle innych.

Jak widzisz, jest dużo powodów, dla których warto zorganizować dzień otwarty przy sprzedaży nieruchomości. Jak wspominaliśmy na początku artykułu, zabieg jest skuteczny, ale wymagający w organizacji i opracowaniu strategii. Jeśli więc chcesz mieć pewność, że wszystko pójdzie po Twojej myśli, a akcja odniesie zamierzony rezultat, warto zdecydować się na współpracę z zaufanym biurem nieruchomości. Nasze biuro posiada doświadczenie i wiedzę na temat skutecznych metod przy organizacji dni otwartych. Chcesz zaoszczędzić swój czas i uzyskać lepszą cenę sprzedaży? Zapraszamy do kontaktu!